I. Sposób dokonywania Zgłoszeń
Kanał zewnętrzny
-
- Sygnalista, jest uprawniony dokonywać zgłoszeń za pomocą:
a) kanału wewnętrznego,
b) kanału zewnętrznego,
c) ujawnienia publicznego. - Zgłoszenie naruszenia powinno być zgodne z wzorem Zgłoszenia Naruszenia, stanowiącego Załącznik do Procedury i powinno zawierać w szczególności:
a) dane Sygnalisty, w tym dane kontaktowe;
b) datę oraz miejsce wystąpienia naruszenia;
c) szczegółowy opis zgłaszanego naruszenia;
d) dane osoby lub osób, których dotyczy zgłoszenie naruszenia;
e) jeżeli ma zastosowanie, dane innych osób mających wiedzę na temat naruszenia (świadkowie, osoby pokrzywdzone itp.), w tym ich dane kontaktowe;
f) jeżeli ma zastosowanie, dane osób powiązanych ze zgłaszającym;
g) wskazanie dowodów potwierdzających naruszenie przepisów lub wewnętrznych procedur (wszelkie dokumenty w dowolnym formacie) lub dodatkowych informacji uprawdopodabniających wystąpienie naruszenia lub uzasadniających jego podejrzenie lub mogące ułatwić wyjaśnienie zgłoszenia. - Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k. zgodnie z art. Art. 25. 1. sam wskazuje. m.in. tryb postępowania z informacjami o naruszeniach prawa zgłoszonymi anonimowo. W związku z powyższym Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k. informuje, że nie przyjmuje zgłoszeń anonimowych. Zgłoszenia anonimowe nie są przez Spółkę rozpatrywane. Spółka nie podejmuje żadnych działań zmierzających do ustalenia tożsamości anonimowego Sygnalisty.
- W przypadku, w którym Naruszenie może zostać skutecznie rozstrzygnięte wewnątrz Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k., a Sygnalista uważa, że nie zachodzi ryzyko Działań Odwetowych, zgłaszanie Naruszeń w pierwszej kolejności dokonywane powinno być za pośrednictwem wewnętrznych kanałów dokonywania zgłoszeń.
- Zgłoszenie może zostać złożone na piśmie (w tym w formie elektronicznej), z wykorzystaniem jednego z poniższych kanałów zgłoszeń funkcjonujących w Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k.:
a) Zgłoszenie pisemne do Osoby przyjmującej Zgłoszenia, w drodze bezpośredniego spotkania w uzgodnionym z Osobą przyjmującą Zgłoszenia terminie, zorganizowanym nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania takiego wniosku przez Osobę przyjmującą Zgłoszenie. Zgłoszenia przedstawione na bezpośrednim spotkaniu, powinno być zgodna z treścią Zgłoszenia Naruszenia [patrz pkt 2].
b) na skrzynki poczty elektronicznej - Każdorazowo Sygnalista ma prawo skorzystać z wybranej przez siebie formy zgłoszenia Naruszenia w dowolnym momencie. W Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k. nie obowiązuje żadna hierarchia związana z formą dokonywania Zgłoszenia ani obowiązek wcześniejszego zachowania drogi służbowej przez Sygnalistów.
- W przypadkach, w których Zgłoszenie Naruszenia dotyczy bezpośrednio naruszenia dokonanego przez Osobę przyjmującą Zgłoszenie i zagrożone jest bezstronne prowadzenie Postępowania wyjaśniającego, z zachowaniem zasad wskazanych w niniejszej Procedurze, Sygnalista może dokonać zgłoszenia zewnętrznego.
- Sygnalista, dokonując Zgłoszenia Naruszenia uprawniony jest również do skorzystania z Kanałów Zewnętrznych lub dokonani Ujawnienia publicznego, zasady dotyczące Kanałów zewnętrznych i Ujawnienia publicznego zostały opisane, poniżej.
- Sygnalista, jest uprawniony dokonywać zgłoszeń za pomocą:
Kanał zewnętrzny
- Jeżeli w ocenie Sygnalisty zachodzi ryzyko działań odwetowych lub wymagają tego przepisy powszechnie obowiązujące, Sygnalista przekazując informacje na temat Naruszeń uprawniony jest również do korzystania z zewnętrznego kanału zgłaszania naruszeń. W tym zakresie do przyjmowania zgłoszeń uprawnione są wyznaczone organy państwowe.
- Korzystanie z zewnętrznego kanału dokonywania zgłoszeń może nastąpić po uprzednim dokonaniu zgłoszenia za pośrednictwem wewnętrznego kanału lub od razu za pośrednictwem kanału zewnętrznego.
- Osoba przyjmująca zgłoszenia odpowiada za udostępnienie Sygnaliście lub innej osobie chcącej dokonać Zgłoszenia informacji dotyczących:
a) właściwych organów wyznaczonych do przyjmowania zgłoszeń Naruszeń kanałem zewnętrznym,
b) procedur dokonywania zgłoszeń Naruszeń,
c) trybu rozpatrywania zgłoszeń oraz związanych z nimi działań następczych,
d) środkach pomocy prawnej oferowanej przez właściwe organy.
e) Osoba przyjmująca zgłoszenie udostępnia oraz aktualizują kwestie, o których mowa w pkt. 3 niezwłocznie po określeniu informacji w tym zakresie przez właściwy organ.
Ujawnienie publiczne
-
- Ujawnieniem publicznym jest przekazanie informacji do środków masowego przekazu.
- Osoba dokonująca ujawnienia publicznego kwalifikuje się do objęcia ochroną, jeżeli spełniony został jeden z następujących warunków:
a) uprzednie dokonanie zgłoszenia wewnętrznego i/lub zewnętrznego, w odpowiedzi, na które nie podjęto odpowiednich działań w terminie,
b) istnienie uzasadnionych podstaw, by sądzić, że:
i) naruszenie może stanowić zagrożenie dla interesu publicznego,
ii) grozić jej będą działania odwetowe w przypadku dokonania zgłoszenia kanałem zewnętrznym,
iii) istnieje niewielkie prawdopodobieństwo skutecznego zaradzenia naruszeniu z uwagi na szczególne okoliczności sprawy.
II. Zakres przedmiotowy zastosowania Procedury
Obszary Naruszeń, które mogą być przedmiotem Zgłoszenia
- Niniejsza Procedura ma zastosowanie do zgłaszanych przez Sygnalistów Naruszeń prawa, obejmujących działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące, w szczególności:
a) korupcji;
b) zamówień publicznych;
c) usług, produktów i rynków finansowych;
d) przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
e) bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
f) bezpieczeństwa transportu;
g) ochrony środowiska;
h) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
i) bezpieczeństwa żywności i pasz;
j) zdrowia i dobrostanu zwierząt;
k) zdrowia publicznego;
l) ochrony konsumentów;
m) ochrony prywatności i danych osobowych;
n) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
o) interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
p) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
q) konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanym powyżej.
Zasady przyznania ochrony Sygnalisty [prawa i ochrona Sygnalisty]
- Każda osoba, która jest świadkiem lub ma podejrzenie wystąpienia Naruszenia, powinna niezwłocznie zgłosić taki fakt.
- Każdemu Sygnaliście przysługuje pełna ochrona przed działaniami represyjnymi, dyskryminacją oraz wszelkimi innymi rodzajami niesprawiedliwego traktowania, stanowiącymi lub mogącymi stanowić rezultat dokonanego Zgłoszenia Naruszenia, szczegółowo wymienionych w pkt 3 poniżej niniejszej Procedury.
- Zabronione działania odwetowe polegają, m.in. na:
– odmowę nawiązania stosunku pracy;
– wypowiedzenie lub rozwiązanie bez wypowiedzenia stosunku pracy;
– nie zawarcie umowy o pracę na czas określony lub umowy o pracę na czas nieokreślony po rozwiązaniu umowy o pracę na okres próbny, nie zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony lub nie zawarcie umowy o pracę na czas nieokreślony, po rozwiązaniu umowy o pracę na czas określony – w przypadku, gdy pracownik miał uzasadnione oczekiwanie, że zostanie z nim zawarta taka umowa;
– obniżenie wysokości wynagrodzenia za pracę;
– wstrzymanie awansu albo pominięcie przy awansowaniu;
– pominięcie przy przyznawaniu innych niż wynagrodzenie świadczeń związanych z pracą lub obniżenie wysokości tych świadczeń;
– przeniesienie pracownika na niższe stanowisko pracy;
– zawieszenie w wykonywaniu obowiązków pracowniczych lub służbowych;
– przekazanie innemu pracownikowi dotychczasowych obowiązków pracownika;
– niekorzystnej zmianie miejsca wykonywania pracy lub rozkładu czasu pracy;
– negatywnej ocenie wyników pracy lub negatywnej opinii o pracy;
– nałożeniu lub zastosowaniu środka dyscyplinarnego, w tym kary finansowej, lub środka o podobnym charakterze;
– przymusie, zastraszaniu lub wykluczeniu;
– mobbingu;
– dyskryminacji;
– niekorzystnym lub niesprawiedliwym traktowaniu;
– wstrzymaniu udziału lub pominięciu przy typowaniu do udziału w szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe;
– nieuzasadnionym skierowaniu na badania lekarskie, w tym badania psychiatryczne, o ile przepisy odrębne przewidują możliwość skierowania pracownika na takie badanie;
– działaniu zmierzającym do utrudnienia znalezienia w przyszłości pracy w danym sektorze lub branży na podstawie nieformalnego lub formalnego porozumienia sektorowego lub branżowego;
– spowodowaniu straty finansowej, w tym gospodarczej lub utraty dochodu;
– wyrządzeniu innej szkody niematerialnej, w tym naruszenia dóbr osobistych, w szczególności dobrego imienia zgłaszającego. - Sygnaliści, którzy doświadczą jakichkolwiek form działania odwetowego w związku z dokonanym zgłoszeniem, mogą zgłosić ww. działania odwetowe w analogiczny sposób jak zgłoszenie Naruszenia.
- Sygnalista podlega ochronie od chwili dokonania Zgłoszenia lub Ujawnienia publicznego pod warunkiem, że miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia lub ujawnienia publicznego jest prawdziwa w momencie dokonywania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego i że stanowi informację o naruszeniu prawa.
- Dokonywanie nieprawdziwych zgłoszeń o wystąpieniu Naruszenia, wykorzystywanie zgłaszania Naruszeń w złej wierze lub w sposób uwłaczający innym osobom fizycznym związanym z Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k., w szczególności dla celowego zaszkodzenia innej osobie jest całkowicie niedopuszczalne i nie podlega jakiejkolwiek ochrony prawnej, jak również powoduje konsekwencje określone w pkt. „Odpowiedzialność Sygnalisty”.
- Sygnalista zobowiązany jest do dokonywania Zgłoszeń wyłącznie na zasadach i w formie przewidzianej w niniejszej Procedurze. Zgłoszenia dokonane niezgodnie z niniejszą Procedurą lub wykraczające poza obszary objęte niniejszą Procedurą lub Ustawą nie będą podlegały rozpatrzeniu, a Sygnaliście z tytułu ich dokonania nie będzie przysługiwała ochrona, opisana w Procedurze.
Odpowiedzialność Sygnalisty
-
- Dokonanie Zgłoszenia w złej wierze może stanowić podstawę odpowiedzialności, w tym odpowiedzialności dyscyplinarnej lub odpowiedzialności za szkodę z tytułu naruszenia praw innych osób lub obowiązków określonych w przepisach prawa, w szczególności w przedmiocie zniesławienia, naruszenia dóbr osobistych, praw autorskich, przepisów o ochronie danych osobowych oraz obowiązku zachowania tajemnicy, w tym tajemnicy przedsiębiorstwa.
- Dokonywanie Zgłoszeń w złej wierze jest także zagrożone karą grzywny, karą ograniczenia wolności albo karze pozbawienia wolności do lat 2.
- Osoba, która poniosła szkodę z powodu świadomego zgłoszenia nieprawdziwych informacji przez Sygnalistę, ma prawo do odszkodowania lub zadośćuczynienia od Sygnalisty dokonującego Zgłoszenia w złej wierze.
Poufność
-
-
- Zapewnia się całkowitą poufność danych Sygnalistów zgłaszających Naruszenie bądź uzasadnione podejrzenie jego wystąpienia.
- Zabronione są jakiekolwiek działania Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k., jej Pracowników lub innych osób działających w jej imieniu zmierzające do odkrycia tożsamości Sygnalisty. Wskazane zachowania traktowane są na równi z Naruszeniem oraz podlegać będą ocenie w ramach postępowania wyjaśniającego podobnie jak inne przypadki Naruszeń.
- Informacje dotyczące lub pochodzące od Sygnalistów mają charakter niejawny i objęte są całkowitą poufnością. Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k. zobowiązana jest do ochrony tożsamości Sygnalisty oraz wszelkich szczegółów dotyczących Naruszeń.
- Dzielenie się wskazanymi w ust. 3 informacjami o Naruszeniach dopuszczalne jest jedynie w stosunku do uprawnionych osób, wyłącznie w ścisłym zakresie dotyczącym danej sprawy.
- Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k. oraz działające w jej imieniu podmioty, osoby i komórki organizacyjne zobowiązują się do powstrzymywania od jakichkolwiek działań związanych z zamiarem odkrycia tożsamości Sygnalistów.
- Wyjątek od wskazanej powyżej zasady zachowania poufności stanowi sytuacja, w której:
a) bezwzględnie obowiązujące przepisy powszechnie obowiązującego prawa wymagają od Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k. ujawnienia informacji dotyczących Naruszenia właściwym organom,
b) nastąpi powierzenie przyjmowania i/lub analizy zgłoszonych Naruszeń wykwalifikowanemu podmiotowi zewnętrznemu przez Spółkę, na podstawie zawartej umowy powierzenia danych osobowych pomiędzy Spółką a taki podmiotem zewnętrznym.
III. Zasady rozpatrzenia Zgłoszenia
Jednostka odpowiedzialna za przyjęcia Zgłoszenia
Osobą odpowiedzialną za przyjmowanie Zgłoszeń w Spółce jest:
-
-
-
- Paweł Niewęgłowski, Senior IT Security Specialist, sygnal1@traffordit.pl
- Paweł Polak, Project Manager, sygnal2@traffordit.pl
- Paweł Stankiewicz, IT Security Expert, sygnal3@traffordit.pl
-
-
Osoba przyjmująca Zgłoszenie posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, które umożliwia przyjmowanie, wstępną analizę Zgłoszenia i przeprowadzenie działań następczych.
-
Wstępna weryfikacja zgłoszenia
- Wstępna weryfikacja Zgłoszenia dokonywana jest przez Osobę przyjmującą zgłoszenie, w ciągu 5 dni roboczych, liczonych od dnia otrzymania przez nią Zgłoszenia.
- W ramach weryfikacji Zgłoszenia, Osoba przyjmujące Zgłoszenie zobowiązana jest podpisać oświadczenia, [deklarację o bezstronności]. W przypadku, gdy deklaracja o bezstronności zawarta w oświadczeniach nie może zostać zadeklarowana Zgłoszenie należy przekazać celem poprowadzenia dalszych czynności do drugiej Osoby upoważnionej do przyjmowania Zgłoszeń.
- W oparciu o wyniki wstępnej weryfikacji Zgłoszenia, osoba ją przeprowadzająca dokonuje jednej z następujących czynności:
a) w przypadku okoliczności, o których mowa w punkcie 5 poniżej – podejmuje decyzję o zaniechaniu prowadzenia Postępowania wyjaśniającego;
b) w pozostałych przypadkach – podejmuje decyzję o prowadzeniu Działań następczych. - Nie wszczyna się Postępowania następczego, jeżeli w wyniku wstępnej weryfikacji zostanie ustalone, że:
a) Zgłoszenie nie zawiera informacji pozwalających na wszczęcie i przeprowadzenie postępowania następczego oraz pomimo wezwania Sygnalisty, jeśli było to możliwe, nie zostało uzupełnione o takie informacje.
b) Zgłoszenie jest oczywiście bezzasadne, tzn. z opisu okoliczności wyraźnie wynika, że nie doszło do Naruszenia ani zagrożenia wystąpieniem Naruszenia.
c) ze Zgłoszenia jednoznacznie wynika, że doszło do Naruszenia. W takim wypadku stosuje się odpowiednio postanowienia z punktów 6 poniżej. - Jeżeli Zgłoszenie było uzasadnione, Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje informację do Zarządu, który podejmuje działania zmierzające do wyeliminowania stwierdzonych Naruszeń i przeciwdziałania ich powtarzaniu lub zwraca się do osoby, która przyjęła Zgłoszenie o kontynuowanie Działań następczych.
- Decyzje, odnotowuje się odpowiednio w Karcie Zgłoszenia. Kartę Zgłoszenia wraz z innymi materiałami zgromadzonymi w toku wstępnej weryfikacji załącza się do Rejestru Zgłoszeń.
- Dokumentacja ze Zgłoszeń prowadzona jest przez Osobę przyjmującą Zgłoszenie z zachowaniem poufności dokumentacji.
- Zaniechanie prowadzenia Postępowania następczego nie pozbawia żadnej osoby środków ochrony prawnej przysługujących jej na mocy przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
Działania następcze
- Osoba przyjmujące Zgłoszenie może przeprowadzić przesłuchanie Sygnalisty, Pokrzywdzonego i Osoby, której dotyczy Zgłoszenie, a także każdej osoby, która posiada informacje na temat sprawy będącej przedmiotem Zgłoszenia. Osoba przyjmująca Zgłoszenie mogą też przyjmować od w sprawie materiały i oświadczenia w formie pisemnej lub elektronicznej.
- Każda osoba wezwana przez Osobę przyjmującą Zgłoszenie ma obowiązek stawić się w wyznaczonym terminie i złożyć w sprawie będącej przedmiotem postępowania wyjaśnienia według swojej najlepszej wiedzy.
- Wszelkie działania mające na celu uzyskanie dodatkowych informacji od osób wskazanych w pkt 4, 5 powyżej, Osoba przyjmująca Zgłoszenie przeprowadza w sposób zapewniający spełnienie wymogu poufności.
- Osoba przyjmująca Zgłoszenie odstępuje od Postępowania wyjaśniającego w następujących przypadkach:
a) podane w Zgłoszeniu informacje są niewystarczające i nie udało się uzyskać od Sygnalisty dodatkowych informacji niezbędnych do przeprowadzenia Działań następczych;
b) ustalono, iż zgłoszenie zostało dokonane w złej wierze. - Jeżeli, Osoba przyjmujące Zgłoszenie w trakcie prowadzonych czynności, potwierdzi zasadność Zgłoszenia Naruszenia, wydaje rekomendacje dotyczące działań naprawczych lub zapobiegawczych mających na celu naprawienie istniejącej sytuacji będącej przedmiotem Zgłoszenia lub podjęcia działań eliminujących podobne zdarzenia w przyszłości. Działania te mogą polegać w szczególności na:
a) wszczęciu postępowania dyscyplinarnego względem osób, które dopuściły się naruszenia, zgodnie z obowiązującymi regulacjami wewnętrznymi;
b) modyfikacji lub uzupełnieniu istniejących procedur w celu uniknięcia w przyszłości podobnych naruszeń, wzmocnienie kontroli oraz poprawę systemów prewencji;
c) dodatkowych działaniach edukacyjnych oraz szkoleniowych wprowadzonych w celu zwiększenia świadomości pracowników i współpracowników w obszarze identyfikacji i zapobiegania naruszeniom;
d) zmianie częstotliwości audytów obszaru, którego przedmiotowo dotyczyło zgłoszenie w celu monitorowaniu skuteczności wdrożonych działań naprawczych;
e) zmianach strukturalnych i przesunięciach kompetencji mających na celu zapewnienie efektywnego zarządzania obszarami, których przedmiotowo dotyczyły zgłoszenia oraz ciągłe doskonalenie organizacji w celu minimalizacji ryzyka i zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami, standardami, itp.
f) podjęciu odpowiednich środków prawnych (w zależności od charakteru zdarzenia i jego kontekstu), w tym na ewentualnych działaniach procesowych, zapewniających skuteczną ochronę praw i interesów Spółki. - Osoby przyjmujące Zgłoszenie przedstawia do akceptacji kompleksowy plan działań naprawczych Zarządowi Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k. Przedstawienie planu działań naprawczych odbywa się z zachowaniem pełnej poufności danych Sygnalisty zgodnie z wymogami określonymi w niniejszej Procedurze, przy czym Osoba przyjmujące Zgłoszenie może w zakresie opracowania planu działań naprawczych korzystać z opinii pracowników merytorycznych lub podmiotów trzecich obsługujących Spółkę merytorycznie w sprawach wymagających działań naprawczych.
- Zarząd Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k. dokonuje dokładnej oceny przedstawionego planu działań naprawczych. W oparciu o uzasadnienie i analizę własną przedstawionych wniosków, podejmuje decyzję o akceptacji, odrzuceniu lub modyfikacji planu działań naprawczych.
- Z prowadzonego Postępowania wyjaśniającego sporządzany jest protokół podpisany przez Osobę przyjmującą Zgłoszenie.
Informacje zwrotne
- Po otrzymaniu Zgłoszenia na zasadach określonych w niniejszej Procedurze, pod warunkiem, że Zgłoszenie nie zostało dokonane w sposób uniemożliwiający kontakt ze Zgłaszającym, Zgłaszający będzie informowany o przyjęciu Zgłoszenia do dalszego rozpatrywania lub jego odrzuceniu w terminie nie przekraczającym 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia;
- Sygnalista będzie informowany o wynikach postępowania wyjaśniającego, tj. stwierdzeniu lub braku stwierdzania naruszenia prawa i podjętych działaniach następczych w rozsądnym terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od potwierdzenia otrzymania zgłoszenia.
- Jeżeli Zgłoszenie zostało odrzucone, Osoba przyjmująca zgłoszenie w informacji zwrotnej, o której mowa powyżej w pkt 1, przedstawia powód odrzucenia Zgłoszenia.
- W przypadku, gdy nie dokonano potwierdzenia przyjęcia Zgłoszenia, wyżej wskazany 3 miesięczny termin na przekazanie informacji dotyczących wyników postępowania, o którym mowa jest powyżej w pkt 2 liczy się od upływu 7 dni od dokonania Zgłoszenia.
- W przypadku braku możliwości skontaktowania się ze Zgłaszającym i dalej Sygnalistą z powodów nie leżących po stronie Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k., odstępuje się od obowiązku przesyłania informacji zwrotnych odnotowując ten fakt w Rejestrze Zgłoszeń stanowiącym Załącznik nr 6 do niniejszej Procedury.
- W przypadku otrzymania Zgłoszenia drogą elektroniczną za pośrednictwem dedykowanych skrzynek poczty elektronicznej, informacje zwrotne domyślnie będą przekazywane na adres poczty elektronicznej wskazany w Zgłoszeniu.
- Jeżeli Zgłoszenie zostanie dokonane osobiście podczas spotkania z Osobą przyjmującą zgłoszenie Sygnalista musi wskazać kanał komunikacji, jakim chce otrzymywać Informacje zwrotne, w szczególności adres e-mail, nr telefonu lub adres korespondencyjny.
IV. Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Osób Zgłaszających Naruszenie oraz Osób Objętych Zgłoszeniem będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 17 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (przepis prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k. jako administratora danych).
- Administratorem danych osobowych pozyskanych na podstawie i w wyniku zastosowania niniejszej Procedury jest Trafford IT Sp. z o.o. Sp. k.
- Administrator zapewnia, że dostęp do danych osobowych zawartych w zgłoszeniu następuje wyłącznie w odniesieniu do osób upoważnionych przez niego, w formie pisemnej, do przetwarzania danych osobowych, a osoby upoważnione zobowiązały się do zachowania w tajemnicy informacji i danych osobowych uzyskanych w ramach powierzonych zadań związanych z obsługą Zgłoszeń, tj. przyjmowania, weryfikacji zgłoszeń, podejmowania działań następczych.
- Administrator ujawnia dane Sygnalisty osobom, których dotyczy zgłoszenie lub osobom trzecim wskazanym w zgłoszeniu, jeżeli sygnalista wyraził zgodę na ujawnienie tożsamości lub jeśli Sygnalista nie spełnił wymogów określonych w art. 6 ustawy o ochronie Sygnalistów. Ujawnienie dotyczy wniosku tych osób o dostęp do ich danych osobowych przetwarzanych przez administratora.
- Realizacja niektórych praw osób, których dane dotyczą, następuje z ograniczeniami, o których mowa w art. 8 ust. 5 i 6 ustawy o ochronie Sygnalistów:
a) administrator nie informuje osób, których dane są przetwarzane na postawie art. 14 RODO (osoby, której dotyczy zgłoszenie oraz osoby wskazanej w zgłoszeniu) o źródle danych osobowych, chyba, że sygnalista nie spełnia warunków wskazanych w art. 6 ustawy o ochronie sygnalistów albo wyraził wyraźną zgodę na takie przekazanie,
b) w ramach realizacji prawa dostępu do danych osobowych administrator nie przekazuje informacji o źródle danych, chyba że sygnalista nie spełnia warunków wskazanych w art. 6 ustawy o ochronie sygnalistów albo wyraził wyraźną zgodę na takie przekazanie. - Administrator nie zbiera danych osobowych, które nie są niezbędne do rozpatrywania zgłoszenia. Administrator usuwa dane osobowe zebrane przypadkowo.
- Administrator informuje osobę Zgłaszająca/Sygnalistę, osoby, których dotyczy zgłoszenie, osoby wskazane w zgłoszeniu, o zasadach ochrony ich danych osobowych.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB ZGŁASZAJĄCYCH WEWNĘTRZNIE NARUSZENIE